29.X.1971 r. - podpisanie umowy między FIAT S.A. a PHZ PM POLMOT "O współpracy technicznej i licencji". Umowa przewidywała uruchomienie w Polsce produkcji samochodu małolitrażowego (poj. 595 cm3) "Polski Fiat 126 p" o identycznych właściwościach technicznych jak włoski model 126, którego produkcja w fiatowskich zakładach w Cassino miała ruszyć w drugim półroczu 1972 r. W umowie przewidziano, że wydatki dewizowe na zakup maszyn, oprzyrządowania, części i podzespołów samochodu do czasu wyprodukowania ich w Polsce, zostaną spłacone eksportem FSM. Była to pierwsza tego typu umowa FIAT'a wiążąca go w tak dużym stopniu z zagranicznym partnerem. Umowa miała charakter nie tylko licencyjny, ale i kooperacyjny.


IX.1972 r
. - w Cassino wyprodukowano pierwszą partię 100 samochodów Fiat 126.

09.XI.1972 r. - na salonie samochodowym w Turynie FIAT zaprezentował model 126.

XI.1972 r. - kilka dni po prezentacji na salonie samochodowym w Turynie, na warszawskim placu Defilad odbyła się prezentacja nowego modelu Fiat 126.

XI.1972 r
. - Fiat 126 zajmuje 6-te miejsce w plebiscycie na Auto Roku.

6.VI.1973 r
. - w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku zmontowano pierwszego Fiata 126 ze znaczkiem "p" całkowicie z włoskich części.

22.VII.1973 r
. - uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.

VII.1973 r.
- halę Montażową Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej opuściło 60 sztuk Fiata 126p.

VIII.1973 r
. - od początku produkcji Halę Montażową Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej opuściło 200 sztuk Fiata 126p.

XII.1973 r
. - wyprodukowano już 1500 Fiatów.

8.II.1974 r.
- pierwszą partię nowoczesnych opon radialnych do PF 126p wyprodukowały Zakłady Opon Samochodowych "Stomil" w Dębicy.

XI.1974 r
. - z Bielska ruszają do Włoch pierwsze silniki przeznaczone do montażu we włoskich Fiatach 126.

18.IX.1975 r.
- uruchomienie produkcji Fiata 126p w Zakładzie nr2 w Tychach.

1975 r.
- Maluch pojawił się na trasie Rajdu Polski, w tym samym roku uczestniczył też poza konkursem w Rajdzie Monte Carlo, a prowadzący go Sobiesław Zasada i Longin Bielak pokonali całą trasę.

3.II.1975 r.
- załoga Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej wyprodukowała 100-tysięczny samochód osobowy.

8.II.1975 r
. - rozpoczą się rozruch urządzeń wielkiej odlewni w Skoczowie, która produkować będzie odlewy do PF 126p.

30.VI.1975 r
. - produkcję nowego rodzaju szkła przeznaczonego do PF 126 rozpoczęła Huta Szkła Okiennego w Sandomierzu. Szkło klejone do samochodów osobowych sprowadzane było do tej pory z zagranicy.

31.VII.1975 r
. - fabryka Łożysk Tocznytch w Kraśniku rozpoczęła produkcję łożysk do PF 126p.

1976 r.
- Wprowadzenie do produkcji zmodernizowanego silnika o pojemności 650 cm3 modernizacja instalacji elektrycznej, wprowadzenie alternatora. Produkcja Fiatów 126 osiąga 80 tysięcy sztuk.

1977 r.
- Wprowadzenie modelu Polski Fiat 126p z silnikiem 652 cm3 dzięki czemu jego moc wzrosła z 23 (wersja 600 cm3) do 24 KM.

8.VI.1979 r
. - kontrakt "O sprzedaży i modernizacji samochodu 126" zawarty na 10 lat między PolMotem a FIAT-em przewiduje, że FSM staje się wyłącznym producentem modelu 126 dla sieci FIAT'a.

1980 r
. - wyprodukowano "Malucha" nr 1 000 000. Wprowadzenie odmian 126 Red i 126 Brown.

22.IV.1980 r.
- w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej wyprodukowano już milion samochodów. Od chwili uruchomienia fabryki z taśm montażowych zjechało ponad 700 tys. samochodów Fiat 126p. FSM produkuje równeż samochody Syrena.

1982 r.
- wprowadzenie modelu PF 126E (obniżony poziom zużycia paliwa).

1985 r.
- wyprodukowano "Malucha" nr 2 000 000.

IV.1985 r.
- wprowadzenie modelu PF 126FL (face lifting) obejmującej głównie zmiany o charakterze kosmetycznym oraz dostosowującej auto do zmieniających się przepisów homologacyjnych EWG.

1987 r.
- wprowadzenie modelu Fiat 126p BIS (wcześniej określanego jako Restyling) z silnikiem 703cm3 jako przejściowego przed wprowadzeniem nowego auta.

1991 r.
- prezentacja modelu z nadwoziem cabrio.

1991 r.
- zakończenie produkcji samochodu Fiat 126p BIS z silnikiem 703cm3.

V.1992 r.
- wykupienie przez FIATA 90% akcji FSM w Tychach i Bielsku Białej.

20.VII.1993 r
. - z linii montażowych schodzi 3 000 000 Fiat 126p.

5.IX.1994 r
. - modyfikacja "Malucha". Wprowadzenie modelu el opartego na podzespołach Cinquecento.

XII.1996 r.
- wprowadzenie modelu Fiat 126 elx (katalizator spalin - norma EURO1).

I.1997 r.
- nadanie "fiacikowi" oficjalnej nazwy - "MALUCH".

1998 r.
- 25 rok produkcji MALUCHA (Fiata 126).

I.1999 r
. - Maluch zyskał zagłówki na tylnych siedzeniach.